En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

måndag 25 juni 2012

Varför löpning?

Tre anledningar till att jag har fastnat för löpning:
  1. Frisk luft
  2. Enkelt
  3. Bärbart

Frisk luft: Jag mår bra av att vara utomhus i friska luften. Kommer jag dessutom ut i naturen så är det ännu bättre. Fågelkvitter och skogsdoft. Härligt!

Enkelt: Bara att ta på sig lämpliga kläder och ge sig ut. Motionen finns direkt utanför dörren om man vill. En motionsform som funkar bra att utföra på egen hand. Ingen träningskompis att bestämma tid med behövs. Inga banor eller pass att boka i förväg.

Bärbart: Skor och kläder för löpning är lätt att packa med sig när man åker bort. Ett perfekt sätt att lära känna en ny plats är att springa en sväng. Jag har sprungit på Irland, på Öland, vid svärisarnas sommarställe och på Åland. Min man sprang till och med när vi var i Singapore och Thailand förra året. Men vid den temperaturen ligger jag helst i skuggan eller i vattnet...


Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar