En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

söndag 5 augusti 2012

Ny löpunda och marathonfunderingar

Söndag och långpass. Idag blev det en mil. Provade att springa hemifrån och in mot stan längs med Roslagsbanans räls. Det är alltid kul att hitta nya löprundor. Piggar upp och tar fokus från löpningen lite. Baktanken med dagens runda var också lite att se vilken väg jag kan cykla till Danderyd och ta tunnelbanan till jobbet. Eller kunna ta tunnelbanan hem från jobbet, kliva av vid Danderyds sjukhus och springa hem. Det borde bli runt 7 km. Så har man dagens träning gjord när man kommer hem. Kanske jag provar på det redan i veckan som kommer.

Efter dusch och lunch satt jag som klistrad vid TVn och såg Isabellah springa Marathon i London. Jösses vad fort dom springer! Hur är det möjligt?! För mig känns det otroligt att ens orka springa 4,2 mil. Men det är ett av mina långsiktiga mål. Att springa en mara. Nästa år tänkte jag prova Stockholm Halvmarathon och 2014 hoppas jag på att kunna springa Stockholm Marathon. Och året efter det London Marathon. Då är det 25 år sedan jag bodde i London. Finns väl inget bättre sätt att fira det än med en mara? ;-)


Mia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar