En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

tisdag 10 juli 2012

Ormår?

Igår var det dags för en löprunda igen. Efter två vilodagar ville jag springa lite längre igen. Det blev 8,4 km. 5 km i skogen + 3,4 km asfalt. Väldigt varmt igår så det gick inte så fort. Förutom förbi ormen då... Ja, det blev ormmöte igår igen. Att det är snigel- och myggår i år har jag hört. Och märkt. Är det ormår också? På dom sex år vi bott här har jag inte sett en enda orm. Och nu två stycken på en vecka. Usch. Hoppas jag slipper stöta på fler nu. 

Ormar eller inte så är jag i alla fall nöjd med hur träningen går. Har inte hamnat i soffan igen, utan springer mina tre pass i veckan. Fikade med grannarna igår. Några skall springa Halvmaran och någon funderar på Tjejmilen. Innan dess tänkte vi alla springa ett kortare lopp. 5 km känns lagom. Som en liten uppvärmning och testa formen. Skall strax anmäla oss alla till "I Form-loppet" som går 16 augusti i Sundbyberg. Ser fram emot det! :-)


Mia

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar