En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

söndag 15 juli 2012

Långt i regnet

Inspirerad av alla fantastiska löpare jag såg igår på Jubileumsmaran ville jag springa långt idag. Hade tänkt mig en mil eller gärna liiite mer. Och det hade säkert gått om inte löparklockan krånglat. 


Jag sprang en runda i ett nytt område och hittade den här vackra platsen. Var bara tvungen att stanna och fota. Sedan fick jag inte på klockan igen. Eller...jag trodde jag inte fått på den här, men jag måste ha råkat pausa den senare. Hur som helst så visste jag inte hur långt jag hade sprungit när jag kom hem igen. Jag var inte trött så för säkerhets skull tog jag en extrasväng runt några kvarter. Jag ville verkligen komma över milen idag. Men nu i efterhand när jag mätt upp slingan jag sprang så blev det inte mer än 9,7 km. Attans! Skulle sprungit runt ett kvarter till... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar