En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

fredag 20 juli 2012

Diggiloo diggiley...

...alla tittar på mig där jag går i mina roooosa skor. :-)

Var häromdagen för första gången på Löplabbet. Dags att köpa nya skor. Fick provspringa på ett löpband för att se hur jag sätter ner fötterna. Rakt och fint tydligen. Jag pronerar alltså inte när jag springer. Provade flera olika par skor och tyvärr var det dom här illrosa som passade bäst. Dom syns. Jaja, ingen risk att bli överkörd på löprundan i alla fall. ;-)
 
Provade skorna igår och dom funkade bra. Sprang 7,4 km tillsammans med min man. Hade tänkt ett långsamt 6-minuters tempo, men vi sprang runt på 5,41 min/km i snitt. Och det var ändå inte plågsamt och vi kunde småprata under tiden. Så skönt att känna att både kondis och muskler blivit bättre på de här sex veckorna jag sprungit. Det blir bara roligare och roligare. Och det är dags att öka på längden på passen känner jag. Nu får det bli ett pass på 5 km, ett på 7-8 km och ett långpass på 10-12 km varje vecka. Nu skall benen få vila i två dagar och sedan skall jag försöka mig på en mil igen.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar