En blogg om att komma i form, hitta löpglädjen och må bra.

tisdag 17 juli 2012

Coachning

46 dagar kvar till Tjejmilen och träningen flyter på. Idag blev det 5 km i skogen. I sällskap av min man som behövde ett lite lugnare och kortare pass efter lördagens Jubileumsmara. Väldigt trevligt med sällskap men jag vet inte om det är så bra att ha sin man som coach. När han i sista jobbiga uppförsbacken försökte peppa mig med kommentarer som "Kom igen!" och "Nu är du snart uppe!" så fick jag inte alls mer spring i benen utan kände istället en stark lust att nita min man. ;-)

Men han är snäll som hasar runt i mitt tempo. Han har till och med lovat att springa Tjejmilen-banan med mig innan loppet. Jag känner att jag vill prova den en gång till. Förra årets lopp är som i en dimma. Det var alldeles för varmt och jag hade inte druckit tillräckligt innan. Håller tummarna för lite svalare och molnigt i år.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar